Регіональна філія
"ПІВДЕННА ЗАЛІЗНИЦЯ"
АТ "Укрзалізниця"

Вокзал Суми
Керівництво
Керівник вокзалу
ГАВРИЛЕНКО Інга Анатоліївна
(0542)25-21-70
 
 
Контактна інформація

Суми могли б і не стати обласним центром, якби у XІX ст. цивілізація не прийшла сюди з гудком паровоза.
Назва станції відповідає назві обласного центру, на території якого вона знаходиться.

Будівництво залізниці від Ворожби до Мерефи у 1877 році  можна вважати початком історії станції Суми, коли було закладено її заснування.

У 1878 році на станції вперше пролунав гудок паровозу, який ознаменував початок стрімкого економічного і культурного розвитку міста Суми. У 1913 році від станції щодобово відправлялося три поїзди.

У 1948 році після Великої Вітчизняної війни  вокзал було відбудовано, а у 1982 році було побудовано новий вокзал.

До складу Сумської дирекції входить 40 станцій, 30 з них – вантажні. Всього у сумському регіоні працює 5437 чоловік.

Станція Суми – станція 1 класу. Станція працює у двох напрямках: Суми – Ворожба і Суми – Люботин. Підходи  до станції двоколійні. Перегони обладнані одностороннім автоматичним блокуванням.

Колійний розвиток станції складається з двох паралельно розташованих парків: приймально – відправного та сортувально – відправного.

Середній обсяг навантаження та вивантаження складає 18 вагонів. Вантажні операції здійснюються на трьох під’їзних  коліях. На станції навантажується такі вантажі: лісні, зернові, металобрухт, обладнання, труби, будівельні матеріали; вивантажуються: вугілля, газ, цемент, нафтопродукти. На станції формуються пасажирські поїзди призначенням на Київ, Москву, Луганськ, Сімферополь.

На станції розташований пасажирський вокзал Суми, в якому розміщені:

  • зал очікування пасажирів;
  • квиткові каси дальнього сполучення та місцевого сполучення;
  • квиткові каси приміського сполучення;
  • квиткова каса міжнародного сполучення;
  • стаціонарні та автоматичні камери  схову;
  • кімнати відпочинку;
  • багажне відділення;
  • чотири пасажирські платформи;
  • пішохідний міст в непарній горловині станції.

Вокзал – це візитна картка міста. Це перше, що з цікавістю розглядає гість. Це перша знайома і рідна споруда для тих людей, які повертаються додому.

Вокзал не має вихідних, не знає відпусток – він постійно живе, трудиться, служить людям, які, переступивши поріг вокзалу, одержують назву -пасажири.  Це золоті ворота міста.

Вокзал Суми розрахований на 700 пасажирів, відноситься до першого класу, в середньому за добу вокзал обслуговує 1929 пасажирів дальнього та місцевого сполучення і 1309 пасажирів приміського сполучення.

У 1999-2000 роках було виконано роботи по посиленню фундаментів та несучих конструкцій будівлі, оскільки була загроза руйнування  споруди.

За період  з 2001-2005 років проведена корінна реконструкція вокзалу. Реконструйовано перший поверх вокзалу: касовий зал з п’ятьма касами, зал очікування для пасажирів – учасників Великої Вітчизняної війни, довідкове бюро і приміщення чергового по вокзалу.

На другому поверсі створено сучасний сервісний центр з залом підвищеного комфорту, двома касами, які обслуговують пасажирів у дальньому і міжнародному сполученні, а також  оформлюють проїзні документи зарезервовані через мережу ІНТНРНЕТ, кафе-баром,  залом очікування для пасажирів дальнього та місцевого сполучення.

У 2005 році була завершена реконструкція вокзального комплексу. Виконано реконструкцію платформ, дебаркадеру, привокзальної площі.

У 2008 році завершено ремонт приміського залу та відбудовано 5  кас приміського сполучення. Вокзал Суми оснащений сучасним відео обладнанням, який  цілодобово знаходиться  під наглядом 27 відеокамер. Робоче місце чергового з видання довідок оснащено АРМ Диктора, що  дозволяє у автоматичному режимі надавати до 200 оголошень через гучномовний зв'язок.